WELCOME ADAM & HAWA
salam perkenalan, kalau ada salah dan silap maafkan diri ini, sesungguhnya yang buruk itu datang dari diri sy sendiri yang baik itu dari ALLAH SWT) i love u all.

Followers

Tuesday, January 26, 2016

"student" zaman sekarang

Assalamualaikum. yes! hari ni, aku nak mula update post. lama sangat dah tak post. sebab terlupa password.

lets start.
bekenaan dgn gambar post kat atas. aku setuju sangat apa yang dia cakap. sebab apa? sebabnya, orang sekarang ni judge apa yang diorang nampak. yang diorang cakap student ni belagak guna iphone, makan kat startbuck, pakai barang make up mahal-mahal. tahukah anda, bahawasanya..yang korang cakap tu semua yang korang nampak student yang suka update kat laman sosial(cth;insta).

padahal ada je weh student yang sederhana macam aku. ramai. RAMAI! RM 2000 memang tak cukup satu sem(5 bulan). hujung sem kena tebal muka mintak parent bank in duit. Tambahan pula, kalau kita tau, faham, yang parent pun tak berapa ada duit dengan barang sekarang ni mahal-mahal, nak bayar itu, nak bayar ini setiap bulan. Sebagai anak yang fikir ekonomi parents diorang mesti rasa tebal muka nak mintak. 

sebenarnya, yang korang nampak tu semuanya sememangnya asal anak orang kaya. biarlah, diorang mampu. tapi, korang-korang yang suka cakap student sekarang berlagak makan semua kat cafe, handphone nak iphone je. pakaian semua berlagak hipster yang tu semua student yang asal anak orang senang kalau bukan anak orang senang pun, setiap cuti sem diorang kerja cari duit lebih. setengah anak orang senang ni walaupun mak pak kaya, dorang tetap nak kerja, cari duit lebih, baru puas. kan. 

jadi, jangan lah tau nak judge apa yang korang nampak kat insta tu jaa. 

kesimpulannya, kami yang sederhana ni, setiap sem takkan pernah terlepas dari makan nasi berlaukkan telur berkuahkan kicap.



1 comment:

Anonymous said...

Sangat bermanfaat. Kunjungi juga blog saya CODEin.my.id